اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

توضیحات کامل در مورد تزریق چربی؛ عوارض،مزایا و هزینه

اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد روش‌های بسیار به دنیا معرفی شده است. از جمله اقدامات زیبایی دنیا که محبوبیت بسیار زیادی دارد، تزریق چربی به صورت می‌باشد. تزریق چربی به صورت یکی از مؤثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. پیوند چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی به دست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود. بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوانسازی صورت در نظر گرفته می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق چربی چیست؟

تزریق یا انتقال چربی فرآیندی است که طی آن چربی از یک قسمت بدن گرفته شده و به قسمت دیگری از بدن منتقل می‌شود. هدف از این کار بهبود ظاهر ناحیه هدف است. پزشک در این روش ابتدا چربی را به روش لیپوساکشن از بدن خارج می‌کند، آن را با فرایندی خاص برای تزریق دوباره آماده کرده و به ناحیه هدف منتقل می‌ کند.

کاربردهای تزریق چربی

به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

توضیجات کامل درباره تزریق چربی

فواید تزریق چربی

انواع روش تزریق چربی

به طور خلاصه انواع تزریق چربی صورت شامل بادی جت، دستی، روش نانوفت ، میکروفت و بایوفت می باشد.

مراحل تزریق چربی

به طور کلی مراحل تزریق چربی به این صورت است که چربی از نقطه ای از بدن شما استخراج میشود و پس از پالایش به نقطه ای دیگر تزریق میشود. میتوان مراحل تزریق چربی را به سه بخش تقسیم کرد.

نحوه انجام تزریق چربی

این روش تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می‌شود. در مرحله اول پزشک مقدار معینی از چربی را از ناحیه‌هایی مانند شکم، ران‌ها یا پهلو برداشت می‌کند. برداشت چربی با ایجاد یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه اهداکننده شروع شده و لیپوساکشن انجام می‌شود. چربی برداشت ‌شده حاوی مقدار زیادی ناخالصی است و به تصفیه نیاز دارد، به همین خاطر بافت‌های چربی درون سانتریفیوژ قرار می‌گیرند تا چربی خالص از سایر مواد جدا شود. در نهایت پزشک با استفاده از سرنگ‌های مخصوص چربی را به آن ناحیه از صورت انتقال دهد.

آمادگی لازم قبل از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی

از چه نواحی میتوان برای برداشتن چربی استفاده کرد؟

بهترین نقاط برداشت چربی در افراد مختلف متغیر می باشد. منطقه ‌ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمی‌شود. عموماً بهترین مناطق قسمت خارجی ران و باسن هستند. به طور کلی تقریباً از چربی زیر پوست در تمام نقاط بدن می توان بهره برد؛ ولی نواحی پهلو ها، ران ها، کنار زانو وزیر شکم معمولاً چربی مقاوم تری دارد.

ماندگاری تزریق چربی

به طور معمول تزریق چربی به مدت 1 تا 3 سال در ناحیه مورد نظر دوام دارد؛ اما این مدت در تمام افراد یکسان نمی باشد و در کل وابسته به مراقبت های خود بیمار و نوع پوست آنها دارد. با رعایت و مراقبت بیماران، این میزان ماندگاری ممکن است تا 5 سال هم ادامه داشته باشد.

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی

موارد منع تزریق چربی

پشیمانی از تزریق چربی

پشیمانی از تزریق چربی، یکی از عواقبی است که ممکن است در پس انجام این روش رخ دهد. برخی افراد ممکن است پس از انجام تزریق چربی، برای مدتی درد، تورم و سفتی در محل انجام عمل داشته باشند. همچنین در برخی موارد، چربی تزریق شده ممکن است جذب نشده و به شکل گلوله‌های چربی در بیاید که این موضوع ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی و مشکلات جدی در بلندمدت شود. علاوه بر این، برخی افراد ممکن است پس از انجام تزریق چربی، پشیمانی و نارضایتی از نتیجه ببینند. به عنوان مثال، ممکن است نتیجه‌ای که از نظر فرد در نظر گرفته شده بدون انطباق باشد یا نتیجه نهایی پس از مدتی متفاوت باشد. به همین دلیل، پیش از انجام هرگونه روش زیبایی‌سازی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در مورد تمام جنبه‌های مربوط به روش مورد نظر، اطلاعات کافی را کسب کنید.

سن مناسب برای تزریق چربی

بعضی از پزشکان بر این باورند که سن مناسب برای ترانسفر چربی بالای 15 سال بوده و برخی از متخصصین نیز معتقدند که فرد برای اینکه بتواند این عمل را انجام دهد باید 18 سال را رد کرده باشد.

عوارض تزریق چربی

تزریق چربی فرایندی است که ریسک بسیار پایینی را به دنبال دارد؛ زیرا چربی‌ها از بدن خود فرد گرفته می‌شود و احتمال پس‌زدن چربی توسط بدن بسیار کم است. عوارض تزریق چربی، طبیعی و کوتاه‌مدت است که معمولاً بعد از گذشت 2 روز از شدت آن کاسته می‌شود. ممکن است بعد از تزریق چربی شاهد عوارض زیر باشید:

هزینه تزریق چربی

هزینه زاویه سازی، افزایش حجم و جوانسازی صورت و بدن با تزریق چربی یک هزینه ثابت نیست و بسته به عوامل مختلفی برای هر فرد متفاوت خواهد بود. از جمله مواردی که در تعیین قیمت این روش مؤثر هستند، عبارتند از:

سوالات متداول تزریق چربی

توصیه معمولی است که تزریق چربی به صورت در دوران شیردهی و بارداری انجام نشود. در طی این دوران های بارداری و شیردهی، تغییرات زیادی در بدن رخ می‌ دهد و تغییرات هورمونی و جسمی ممکن است تزریق چربی را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین باید به خاطر داشت که تزریق چربی یک فرایند جراحی زیبایی است و در دوران بارداری، بهتر است از انجام هر نوع جراحی زیبایی خودداری کنید. انجام هر نوع جراحی زیبایی، از جمله تزریق چربی، در دوران بارداری می‌ تواند به سلامت شما و سلامت جنین آسیب برساند و به علاوه مشکلات جدی ایجاد کند. در طول دوران شیردهی هم به همان اندازه که در طول دوران بارداری توصیه نمی‌ شود. در طول دوران شیردهی، بدن شما نیاز به انرژی و مواد غذایی بیشتری برای تولید شیر مادری دارد. انجام هر نوع جراحی زیبایی یا تزریق چربی می‌ تواند با منجر به تخریب بافت و ایجاد التهاب‌ ها شود که عوارض جانبی را در بدن به دنبال دارد.

به طور معمول، بسته به منطقه درمان و نتایج مورد نظر بیمار، حدود دو ساعت لازم است.

فرایند تزریق چربی به صورت سرپایی و با بی‌حسی موضعی انجام شده و نیازی به بیهوشی ندارد.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاریعمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاری

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ، به رفع افتادگی پلک می پردازد و پوست، چربی و عضله اضافه آن را بر می دارد با هدف اصلاح افتادگی و رفع عدم تقارن پلک ها ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی؛ اهمیت توصیه ها و مراقبتهامراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی؛ اهمیت توصیه ها و مراقبتها

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی از اصلی ترین مواردی است که در ماندگاری تزریق چربی و عوارض کوتاه مدت تزریق چربی تاثیر گزار است . ...

تاریخ انتشار : 1403-04-04

رفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکسرفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکس

مکانیسم عمل بوتاکس تعریق کف دست و پا این گونه است که اعصابی را که مسئول فعال کردن غدد عرق هستند را مسدود می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31