اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

نانوفت چیست؛ اطلاعات کامل درمورد تزریق چربی به روش نانوفت

افرادی که در اثر کاهش حجم، چین و چروک یا دیگر مشکلات پوستی از این مزیت محروم هستند می توانند با استفاده از روش های جوانسازی این زیبایی از دست رفته را احیا کنند. همگام با پیشرفت فناوری در زمینه های مختلف، فرایندهای درمانی نیز پیشرفت می کنند. یکی از این روش های پیشرفته، تزریق چربی است که خود انواع مختلفی دارد. تزریق چربی به روش نانوفت یکی از مؤثرترین شیوه ها برای رفع انواع مشکلات پوستی همچون گودی، چین و چروک، فرورفتگی و تغییر رنگ می باشد که از محبوبیت ویژه ای میان متقاضیان برخوردار است. حتی علاوه بر خواص درمانی، کاربردهای زیبایی همچون فرم دهی، زاویه سازی، لیفت و حجم دهی را نیز داراست. در نانوفت، چربی همراه با سلول های بنیادین از بدن گرفته می شود تا از غلظت بالاتری نسبت به چربی معمولی برخوردار باشد و به نواحی لازم همچون صورت، دست ها، گردن و سینه تزریق می گردد. در واقع علت وجود سلول های بنیادین، بازسازی و ترمیم بافت پوست است تا به بخش های آسیب دیده کمک نماید و باعث جوانسازی و رفع مشکلات پوستی آن ناحیه شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

نانوفت چیست؟

نانوفت (چربی نانو) به حالتی گفته می شود که چربی گرفته شده از بدن همراه با سلول های بنیادین به ناحیه مورد نظر تزریق شود. چربی نانو نسبت به چربی معمولی غلظت بالاتری دارد. تزریق نانوفت به نواحی صورت، گردن، دست ها و سینه انجام می شود.

تزریق چربی به روش نانوفت

مزایای تزریق چربی به روش نانوفت

نحوه انجام تزریق چربی به روش نانوفت

در تزریق چربی به روش نانوفت با استفاده از یک کانول (سوزن بسیار نازک) برای تزریق چربی استفاده می‌شود. در پی این روش ابتدا از نقاط چربی بدن مانند ران و یا باسن استخراج می‌شود. سپس چربی در سانتریفوژ قرار می‌گیرد تا فرآوری شود و سلول‌های چربی از ناخالصی‌ها جدا شود. در نتیجه چربی به صورت یک مایع درمی‌آید و برای تزریق آن از یک کانول بسیار نازک استفاده می‌شود. نازک بودن سوزن و بافت نرم چربی باعث می‌شود تا مناطق کوچک به راحتی مورد هدف قرار بگیرند و نتیجه بسیار دقیق‌ تری به دست می‌آید.

آمادگی قبل از تزریق چربی به روش نانوفت

مراقبت های بعد از تزریق چربی به روش نانوفت

نانوفت در درمان جای جوش

یکی از تکنیک‌ های جدیدی که برای درمان اسکارهای پوستی ناشی از آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد، تزریق چربی به روش نانوفت برای جای جوش است. در این متد ابتدا پزشک مقدار کمی چربی را از نواحی مختلفی همچون ران‌ها، باسن و یا شکم و پهلوهای فرد متقاضی استخراج می‌کند و پروسه تخلیص را با سانتریفیوژ انجام می‌دهد. در مرحله بعد با استفاده از سرنگ‌هایی که سوزن مخصوص دارند، چربی مایع شده را به زیر پوست در نواحی دارای فرورفتگی ناشی از جوش تزریق می‌نماید.

نانوفت جهت رفع سیاهی و گودی زیر چشم

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن کبودی و سیاهی اطراف چشم هستید، بهترین روش نانوفت زیر چشم می باشد. برای این کار از چربی های شکم، پهلو ها، ران و باسن استفاده می کنند. ابتدا چربی از ناحیه مورد نظر با روش لیپو ساکشن برداشته می شود، سپس این چربی پس از عبور از فیلتر های مخصوص به مایعی شفاف تبدیل می شود. این مایع شامل مقدار زیادی سلول بنیادی است که پس از تزریق منجر به روشن شدن پوست زیر چشم و رفع سیاهی و فرورفتگی های آن می شود.
رفع فرورفتگی و گودی پوست
تزریق چربی برای درمان اسکارهای بسیار عمیق مناسب است که در این روش چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و به فرورفتگی های پوست تزریق می شود.
بهبود سوختگی
تزریق نانوفت در سوختگی باعث ترمیم بافت پوست و ساخت کلاژن و جوانسازی می شود.
رفع خطوط و چین و چروک
نانوفت یا پیوند میکرو چربی یک روش انتقال چربی است که از یک کانول تزریقی بسیار نازک برای صاف کردن چین و چروک ها، بازگرداندن خطوط و بهبود کیفیت پوست صورت استفاده می کند.

کاندیدای مناسب تزریق چربی به روش نانوفت

معمولاً کاندید مناسب برای نانوفت نیز افرادی هستند که علائم پیری در پوستشان به وجود آمده است. کاندید های دیگر این روش جوانسازی افرادی هستند که دارای پوست های صدمه دیده ناشی از آفتاب سوختگی و یا زدگی، ناشی از اسکار و یا آکنه هستند.

میزان ماندگاری تزریق چربی نانوفت

ماندگاری این نتایج نیز وابسته به مشخصات فردی و ناحیه ی تحت درمان متغیر می باشد؛ اما به طور کلی دوام نتیجه ی تزریق نانوفت حتی تا ده سال نیز ادامه خواهد داشت و در این میان ممکن است برای برخی از افراد، مدت زمان کمتری این ماندگاری وجود داشته باشد.

زمان نتیجه دهی تزریق چربی به روش نانوفت

مشاهده ی اثرات تزریق چربی نانوفت حدوداً بین 4 هفته الی 3 ماه زمان می برد.

معایب تزریق چربی به روش نانوفت

به طور کلی تزریق چربی به روش نانوفت اگر در یک کلینیک معتبر انجام شود، عوارض چندانی را برای شما به دنبال ندارد. از رایج‌ترین عوارض تزریق چربی به روش نانوفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

علاوه بر این‌ها یک سری عوارض نادر هم وجود دارد که معمولاً به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل یا ماهر نبودن پزشک به وجود می‌آیند. این عوارض عبارت‌اند از:

هزینه تزریق چربی نانوفت

بهترین این روش به عوامل مختلفی از قبیل مقدار چربی مورد نیاز، روش برداشت چربی، وسعت ناحیه آسیب دیده، داروها و مراقبت های قبل و بعد عمل، تجربه و مهارت پزشک و … بستگی دارد


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاریعمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاری

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ، به رفع افتادگی پلک می پردازد و پوست، چربی و عضله اضافه آن را بر می دارد با هدف اصلاح افتادگی و رفع عدم تقارن پلک ها ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی؛ اهمیت توصیه ها و مراقبتهامراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی؛ اهمیت توصیه ها و مراقبتها

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی از اصلی ترین مواردی است که در ماندگاری تزریق چربی و عوارض کوتاه مدت تزریق چربی تاثیر گزار است . ...

تاریخ انتشار : 1403-04-04

رفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکسرفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکس

مکانیسم عمل بوتاکس تعریق کف دست و پا این گونه است که اعصابی را که مسئول فعال کردن غدد عرق هستند را مسدود می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31