اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

مزوتراپی مو چیست عوارض ، مراقبتها ، مزایا ، کاربرد و هزینه

یکی از مشکلات رایج بین افراد، ضعیف شدن ریشه مو و ریزش مو است. ریزش مو حتی در سنین پایین نیز اتفاق می افتد و زیبایی ظاهری فرد را به طور کلی تحت تأثیر قرار می دهد. ریزش موی شدید باعث کم شدن حجم مو، طاسی و کچلی می شود که اتفاق بسیار ناخوشایندی است و اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی علاوه بر درمان های پزشکی مؤثر بر رفع بیماری های زمینه ای و عوامل ریزش مو، شیوه های نوینی ابداع شده اند که با کمک آنها میتوان، روند تقویت مو ها را تسریع کرد. مزوتراپی یکی از این روش ها است که تأثیر مثبتی بر رفع مشکلات مرتبط با مو دارد. مزوتراپی مو راهی درمانی است که با تزریق در بخش میانی پوست سر انجام می شود. در مزوتراپی مو همه ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و غیره با سوزن های بسیار نازک به سر تزریق می‌شوند. در داروهای مزوتراپی مو که باعث افزایش گردش خون نیز می‌شوند، ویتامین های تغذیه کننده ریشه مو و آنتی اکسیدان ها، مستقیماً با سوزن های 2 یا 4 میلی متری به ریشه مو تزریق خواهند شد. از آنجایی که مواد مزوتراپی در دوزهای کوچک به ریشه مو تزریق می‌ شوند، هیچ خطری بیمار را تهدید نمی‌ کند و نتیجه به سرعت قابل مشاهده است. هدف اصلی از مزوتراپی مو، رساندن مواد مغذی به سلول های پوستی و فولیکول های مو است تا آنها مجدداً احیا شوند، تقویت شوند و موهای آسیب دیده رشد خود را آغاز کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یک روش غیر جراحی ترمیم مو است که شامل تزریق یک کوکتل سفارشی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی به طور مستقیم به پوست سر است. این درمان برای تحریک رشد مو و بهبود سلامت کلی پوست سر طراحی شده است. هدف مزوتراپی رساندن مواد مغذی ضروری به طور مستقیم به فولیکول‌ های مو است، جایی که می‌توانند مو را تغذیه کرده و رشد سالم را تشویق کنند. کوکتل مورد استفاده در مزوتراپی را می توان با نیازهای فردی هر بیمار تنظیم کرد و ممکن است شامل موادی مانند بیوتین، ویتامین B12، اسید فولیک و اسیدهای آمینه باشد.

در مزوتراپی مو از چه موادی استفاده می‌ شود؟

یک کوکتل (محلول تزریقی) موثر حداقل شامل 2 تا 3 ماده اصلی است. به طور کلی از مواد زیر در محلول‌های تزریقی مزوتراپی مو استفاده می‌ شود:

کاربرد مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست

فواید مزوتراپی مو

مراحل انجام مزوتراپی مو

نحوه تزریق مزوتراپی مو ساده و سرپایی است. ابتدا پزشک با استفاده از بی‌حس کننده موضعی، پوست سر بیمار را بی‌حس کرده تا کمترین ناراحتی را در حین تزریق احساس نماید. تزریق مزوتراپی می‌تواند با استفاده از سرنگ‌های معمولی یا توسط مزوگان انجام شود. در روش اول، پزشک با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف، مواد مغذی را به پوست سر تزریق می‌نماید. اما در روش دوم، تزریق‌ های پیاپی به صورت مکانیکی و توسط یک دستگاه انجام می‌شود. در روش دوم سوزنی ظریف و کوتاه به اندازه 1 تا 4 میلی متر در پوست سر فرو می‌رود و مواد تقویت کننده را به فولیکول‌ های مو می‌رساند.

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

تعداد جلسات درمانی ریزش مو با مزوتراپی

تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب می‌تواند بسته به شرایط فرد متفاوت باشد. به‌ طورکلی، اکثر بیماران به 10 تا 15 جلسه با فاصله 2 تا 4 هفته‌ای برای دستیابی به نتیجه دلخواه نیاز دارند. با این‌ حال، برخی از بیماران بسته به‌ شدت ریزش مو و پاسخ به درمان ممکن است به جلسات بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشند.

چه کسانی میتوانند مزوتراپی مو انجام بدهند؟

مزوتراپی یک روش درمانی و تقویتی مناسب است که در برخی مشکلات مو نتایج بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. از جمله بهترین مواردی که می توانید برای درمان آن کاندیدای مناسب مزوتراپی مو باشید عبارتند از :
ریزش موی سکه‌ای: یکی از معروفترین نوع ریزش موهایی است که به دلایل مختلف و تحت شرایط گوناگون با آن رو برو می شویم، این نوع ریزش مو که به نام آلوپسی آره‌ آتا نیز شناخته می شود، با روش مزوتراپی قابل درمان می باشد.
مشکل رشد کم مو: عدم رشد مناسب و قابل انتظار موها یکی از دیگر مشکلات در زمینه پوست و مو می باشد که به دلایلی از جمله عدم رسیدن مواد مورد نیاز به ریشه مو اتفاق می افتد. با مزوتراپی این مواد به صورت مستقیم در اختیار ریشه مو قرار می گیرند و امکان رشد سریعتر آن را فراهم می کنند.
ریزش موی ناشی از استرس : یک ریزش موی هورمونی و دوره ای است و در شرایط خاصی در موی سر اتفاق می افتد. برای درمان این مشکل، مزوتراپی یک روش کاربردی و نتیجه بخش میباشد.
تلوژن افلوویوم : این حالت نیز مانند ریزش موی ارثی عمل می کند و در دوره ای از زندگی فرد شکل می گیرد مانند ریزش موی دوران حاملگی و شیردهی. البته باید بدانید که تا بعد از اتمام حاملگی و دوران شیردهی امکان استفاده از مزوتراپی وجود ندارد.
آسیب های موجود در ساقه مو : اگر دچار مشکلاتی مانند خشکی مو، وز شدن مو، مو خوره و .. هستید، نشان می دهد که نیازهای موی شما به صورت طبیعی تأمین نمی شود و باید توجه ویژه ای به این کمبودها بکنید. با کمک این روش درمانی نیز می توانید این مورد را هم رفع نمایید.

چه کسانی نباید مزوتراپی مو انجام بدهند؟

در کنار موارد بالا، اگر در سنین پایین تر نیز به دلیل الگوی ریزش موی ارثی به سطح طاسی شدید نزدیک شده اید و موهای زیادی را از دست داده اید، نمی توان انتظار نتیجه بسیار خوبی از مزوتراپی داشت.

دوره نقاهت مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک درمان غیر تهاجمی است، بنابراین نیازی به سپری کردن دوره نقاهت ندارد.

عوارض مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو

هزینه‌ی انجام مزوتراپی مو یک مقدار مشخص و تعیین شده نیست، بلکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. حجم مو، تعداد جلسات درمانی ، تخصص و تجربه‌ ی پزشک و تجهیزات مورد استفاده در مطب و کلینیک بر میزان هزینه مزوتراپی تأثیرگذار است.

در کلینیک پوست و موی بنیتا علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو سایر خدمات جوانسازی پوست ائم از تزریق بوتاکس ، تزریق ژل ، لیفت صورت با نخ و خدمات دیگر پوست با بهترین نتایج قابل انجام می باشد.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسراهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکس

بوتاکس خطوط خرگوشی روی بینی با عملکردی که به آرامش عضلات و کاهش فعالیت‌ های غیرضروری آنها می دهد ، می‌ تواند به طور چشمگیری به کاهش این خطوط کمک کند ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

تزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریقتزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق

تزریق بوتاکس خط خنده به دلیل نتایج سریع و قابل توجهش و نیاز به کمترین دوره نقاهت می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر جوانی و شادابی صورت داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

اصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکساصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکس

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راههای نوین غیر جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای می باشد ،‌ این روش کم عارضه با نتایج سریع برای این مشکل است . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08