اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

چند روش موثر برای تقویت مو

موهای سالم و پرپشت یکی از عوامل تأثیرگذار در ظاهر فرد می‌ باشد. گاهی در اثر عوامل مختلف ژنتیکی، فیزیکی، شیمیایی و هورمونی ریشه مو ضعیف شده و تارهای مو خاصیت انعطاف‌ پذیری و ضخامت اولیه خود را از دست می‌ دهند. این روند در طول زمان باعث افزایش ریزش موها و شکستگی آنها می‌ شود. توجه به موقع به نشانه های ضعیف شدن مو می تواند از بروز عواقب جبران ناپذیر مانند طاسی جلوگیری نماید، بدین منظور گام اول، تشخیص علت زمینه‌ ای و مرحله بعد شروع روند درمان است ، سپس درمان های لازم و راه های تقویت موی سر را در نظر بگیرید تا موها را به سلامت اولیه خود باز گردانید. هرگونه درمانی که برای تقویت ریشه مو تجویز می‌ شود با هدف تغذیه پوست ، جبران کمبودهای تغذیه‌ ای و تأمین فاکتورهای رشد لازم برای فولیکول‌ ها است. روش‌های مختلف درمانی برای تقویت مو و افزایش رشد آن وجود دارد که در ادامه معرفی می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت های ریزش مو

نشانه های ضعیف بودن مو

یکی از اصلی ترین نشانه های ضعیف شدن مو ریزش آن می باشد. تار موهای ضعیف همچنین به راحتی می شکنند و از ریشه جدا می شوند. مهم ترین نشانه های ضعیف شدن مو عبارت اند از:

روشهای تقویت مو

روش های غیر جراحی تقویت مو

پکیج درمانی است که شامل انواع ویتامین های مناسب برای رشد و تقویت مو است و از ریزش مو جلوگیری می کند و باید حتماً طبق نظر پزشک و مصرف شود.

پلاسمای غنی‌شده با پلاکت (PRP) یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی برای درمان ریزش مو و تقویت و رشد مجدد مو است. در این عمل خون از بدن خود فرد گرفته شده و در یک دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا خون از پلاسمای حاوی پلاکت جدا شود. پلاسما سپس در پوست سر قسمت آسیب‌ دیده تزریق شده و ماساژ داده می‌شود.

در این فرایند زیبایی غیر جراحی، تزریق‌ های بسیار ریزی در پوست سر انجام می‌شود و از این طریق ویتامین‌ ها، مواد معدنی، پروتئین‌ ها و مواد ضروری دیگر وارد پوست سر می‌ شود. در نتیجه گردش خون در پوست سر تقویت شده و فولیکول‌ های مو جوانسازی می‌ شوند که در نهایت منجر به تسریع رشد تارهای جدید مو می‌شود.

یکی دیگر از روشهای تقویت مو لیزر تراپی یا لیزر سرد است که با سطح انرژی و جریان کم و اثربخشی بالا صورت می‌ گیرد. در این روش، جراحی انجام نخواهد شد و به بافت و بازسازی ریشه مو و تقویت آن کمک می‌کند.

با تزریق گاز کربن دی اکسید در ناحیه پوست سر، جریان خون افزایش می‌یابد و به این ترتیب رشد موها تحریک می‌شود. فرایند اکسیژنه شدن بافت، باعث رویش مجدد مو و بهبود سنتز کلاژن و پروتئین در اطراف فولیکول مو می‌شود.

در مزونیدلینگ مو، مقدار معینی از ویتامین ها، مواد معدنی و آمینواسیدها به لایه مزودرم پوست وارد می شود تا با این روش هم فولیکول های مو تقویت شوند و هم اینکه مواد مغذی موردنیاز به پوست سر برسد. همچنین با این روش گردش خون پوست سر بیشتر می شود و مواد مغذی بیشتری به تارهای مو می رسند.

میکرونیدلینگ مو یک روش درمانی است که برای افزایش رشد موها و بهبود کیفیت موهای موجود استفاده می‌شود. در این روش، یک دستگاه کوچک به نام میکرونیدل که از سوزن‌های بسیار نازک تشکیل شده است به پوست سر فشار می‌آورند و مواد مغذی مانند ویتامین‌ها به پوست و موها تزریق می‌کنند.

پیشگیری از ریزش مو

در کلینیک پوست و موی بنیتا علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو سایر خدمات جوانسازی پوست ائم از تزریق بوتاکس ، تزریق ژل ، لیفت صورت با نخ و خدمات دیگر پوست با بهترین نتایج قابل انجام می باشد.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسراهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکس

بوتاکس خطوط خرگوشی روی بینی با عملکردی که به آرامش عضلات و کاهش فعالیت‌ های غیرضروری آنها می دهد ، می‌ تواند به طور چشمگیری به کاهش این خطوط کمک کند ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

تزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریقتزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق

تزریق بوتاکس خط خنده به دلیل نتایج سریع و قابل توجهش و نیاز به کمترین دوره نقاهت می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر جوانی و شادابی صورت داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

اصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکساصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکس

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راههای نوین غیر جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای می باشد ،‌ این روش کم عارضه با نتایج سریع برای این مشکل است . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08