اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

پی آر پی مو روشی موثر در رفع ریزش و رشد مجدد مو

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. ریزش مو را نمیتوان به خودی خود یک بیماری یا مشکل در نظر گرفت؛ چراکه همه افراد به صورت طبیعی مقداری از آن را تجربه می‌ کنند؛ اما ریزش موی بیش از حد که باعث کم پشتی، طاسی و یا کچلی می‌ شود، نوعی بیماری محسوب می‌شود و باید با آن مقابله کرد. روش‌ های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. این افراد می‌ توانند از تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRP) به این منظور استفاده کنند. PRP مخفف عبارت پلاسمای خون غنی از پلاکت است که تأثیر شگفت انگیزی بر درمان ریزش مو دارد. پلاکت نوعی ماده موجود در خون است که به ترمیم زخم ها وارد کمک می‌ کند. در حقیقت هنگامی که قسمتی از بدن زخم می‌ شود پلاکت ها اولین ماده هایی هستند که برای ترمیم زخم و بند آمدن خونریزی وارد عمل می‌ شوند. این روش به جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه مو و رشد مجدد موکمک می‌ کند .

آنچه در این مطلب میخوانید

پی آر پی مو چیست؟

پی آر پی مو از جدیدترین روش های درمانی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن است. پی آر پی، مخفف عبارت Platelet-rich plasma یا پلاسمای غنی از پلاکت است که از خون فرد تحت درمان استخراج می شود و به پوست سر وی تزریق می شود. در طی این فرایند که معمولاً تا حداکثر یک ساعت زمان می برد، خون بیمار در دستگاه سانتریفیوژ و با دور معین، سانتریفیوژ شده و پلاسمای غنی از پلاکت آن از دیگر بخش های خون جدا می شوند. سپس توسط سرنگ هایی با سوزن های مخصوص و بسیار باریک به پوست سر فرد تزریق می شوند.

مزایای پی آر پی مو

پی آر پی مو چگونه انجام می شود؟

به طور معمول در این روش از بیحسی موضعی جهت کاهش درد تزریق، استفاده شده و در مرحله آخر پلاسمای غنی از پلاکت به آرامی به موضع تحت درمان تزریق خواهد شد. تمامی این مراحل در کلینیک‌های زیبایی و در مطب پزشک قابل ‌اجرا بوده و بیمار پس از تزریق می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهد. به طور خلاصه:

رفع ریزش مو با تزریق پی آر پی

قبل از پی آر پی مو چه نکاتی رعایت شود؟

قبل از انجام این روش درمانی لازم است به موارد و نکاتی توجه فرمایید تا بهترین نتیجه را از این روش داشته باشید:

مراقبت های بعد پی آر پی مو

پی آر پی مو چقدر موثر است؟

مطالعات علمی متعددی اثربخشی تزریق پی آر پی را در کاهش ریزش مو و افزایش رشد مو به اثبات رسانده است. یک مطالعه نشان داد که تزریق 2-3 سانتی متر مکعب پی آر پی دو بار در ماه به مدت سه ماه متوالی می تواند به افزایش رشد مو کمک کند. مطالعه دیگری تأثیر درمان مو با تزریق پی آر پی را بر بهبود ضخامت مو و تقویت مو نشان داد.

تعداد جلسات پی آر پی مو

پی آر پی مو به حداقل سه جلسه درمانی با فاصله 4 تا 6 هفته از هم نیاز دارد. برای حفظ نتیجه PRP مو لازم است هر 4 تا 6 ماه یک‌ بار مجدد به نسبت به تزریق پی آر پی اقدام کنید.

مدت زمان اثر گذاری پی آر پی مو

برای اینکه اثرات تقویتی پی آر پی موی سر را ببینید لازم است حداقل شش ماه شکیبایی کنید. پس از شش ماه متوجه افزایش تراکم و رشد موها خواهید شد. تکرار درمان می‌تواند برای افزایش اثرات بهبود و حفظ تراکم موها خوب باشد.

ماندگاری پی آر پی مو

از آنجایی که ریزش مو یک روند بدون توقف است، این روش دائمی نیست و باید تجدید شود. فاصله زمانی هر تزریق بسته به تصمیم پزشک می باشد که چه فاصله زمانی را تعیین می کند که اغلب بین 8 تا 12 ماه یک بار است. ماندگاری نتیجه به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله آنها، شرایط جسمانی، تعداد دفعات تزریق پی آر پی مو و همچنین کیفیت پی آر پی تزریق‌ شده می باشند.

موارد منع استفاده از PRP مو

این روش درمانی مانند دیگر روش ها برای افراد خاصی یا مناسب نیست و یا عارضه ای جدی ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین قبل از تصمیم برای انجام آن بهتر است اطلاعات لازم داشته باشید. پی آر پی برای لیست افرادی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، مناسب نیست:

معایب پی آر پی مو

از آنجایی که پی آر پی از خون خود شما گرفته و به سر تزریق می‌ شود و پایه درمان پی آر پی استخراج خون از بدن خود فرد می باشد، خطر ابتلا به بیماری‌ های واگیردار و مسری در این روش وجود ندارد و از طرفی واکنش های آلرژیک هم نمایان نخواهد شد. با این حال، هر درمانی که شامل تزریق باشد، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. عوارض احتمالی پی آر پی مو عبارت‌اند از:

هزینه پی آر پی برای مو

هزینه انجام روش پی آر پی مو بسته به محدوده تزریق، مرکز درمانی، نوع و تعداد کیت مصرفی و تعداد جلسات متغیر خواهد بود.

در کلینیک پوست و موی بنیتا علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو سایر خدمات جوانسازی پوست ائم از تزریق بوتاکس ، تزریق ژل ، لیفت صورت با نخ و خدمات دیگر پوست با بهترین نتایج قابل انجام می باشد.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسراهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکس

بوتاکس خطوط خرگوشی روی بینی با عملکردی که به آرامش عضلات و کاهش فعالیت‌ های غیرضروری آنها می دهد ، می‌ تواند به طور چشمگیری به کاهش این خطوط کمک کند ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

تزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریقتزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق

تزریق بوتاکس خط خنده به دلیل نتایج سریع و قابل توجهش و نیاز به کمترین دوره نقاهت می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر جوانی و شادابی صورت داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

اصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکساصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکس

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راههای نوین غیر جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای می باشد ،‌ این روش کم عارضه با نتایج سریع برای این مشکل است . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08