اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

شل شدن اطراف چشم با بالا رفتن سن افراد منجر به افتادگی پلک و پف می شود. بلفاروپلاستی که معمولاً به عنوان جراحی پلک شناخته می شود، به دلایل زیبایی و عملکردی چشم ها انجام می شود. برخی از افراد به دلایل عملکردی و اختلال در دید به علت بیش از حد بودن پوست و چربی در پلک های بالایی و محدودیت دید بلفاروپلاستی را بهبود عملکرد بینایی و پلک ها انجام می دهند . به طور کلی بلفاروپلاستی ظاهری زیبا و عملکرد بهتر در دید را می تواند به ارمغان بیاورد. اگر پس از انجام این عمل جراحی، چشم کوچک شود، این مسئله معمولاً قابل درمان است. این عارضه به عنوان عارضه خفیف بلفاروپلاستی شناخته شده است و هیچگونه خطری برای فرد نخواهد داشت. به مرور زمان تورم ایجاد شده از بین می‌رود و چشم‌ها به حالت طبیعی و اولیه خود بازمی‌گردند؛ اما در برخی موارد، ممکن است نیاز به دستکاری یا تنظیم امور درمانی وجود داشته باشد و در نتیجه، مشاوره پزشکی لازم است. در متن این مطلب علت و درمان کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی آورده شده است .

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی طبیعی است؟

کوچک شدن چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی امکان پذیر است. این امر زمانی اتفاق می افتد که جراح بیش از حد از پوست و چربی پلک ها را برداشته باشد یا به خاطر تورم و جابجایی پوست ناحیه چشم‌ ها و پلک‌ها به وجود می‌آید. در بسیاری از موارد بعد از چند روز که تورم کاهش پیدا کند و بعد از چند هفته که مشکل جابجایی پوست حل شود، چشم‌ ها به حالت طبیعی خود برمی‌گردد. در صورتی که در کوتاه مدت این مشکل حل نشود، باید هرچه سریع‌ تر به پزشک مراجعه کنید.

عمل بلفاروپلاستی در اصفهان

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عوامل مختلفی می توانند باعث کوچک شدن چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی شوند، از جمله:

کوچگ شدن چشم بعد از عمل پلک در چه افرادی بیشتر اتفاق می افتد؟

کوچک شدن چشم بر اثر بلفاروپلاستی

روشهای درمان کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

بسته به نگرانی های خاص و دلایل زمینه ای این عارضه، گزینه های درمانی ممکن است متفاوت باشد:
جراحی دوباره : در مواردی که بلفاروپلاستی اولیه به نتیجه مطلوب نرسد یا منجر به تغییرات ناخواسته در ظاهر چشم گردد، ممکن است جراحی تجدید نظر در نظر گرفته شود. این می تواند شامل دستکاری یا تنظیمات بیشتر بافت برای دستیابی به نتیجه زیبایی شناختی مورد نظر باشد.
گزینه های غیر جراحی: بسته به ماهیت نگرانی، ممکن است گزینه های غیرجراحی مانند پرکننده های تزریقی یا بوتاکس برای رفع مسائل خاص مربوط به ظاهر یا تقارن چشم در نظر گرفته شود.
مدیریت محافظه کارانه: در برخی موارد، تکنیک های مدیریت محافظه کارانه مانند ماساژ، مدیریت اسکار یا درمان های موضعی ممکن است برای رفع هرگونه نگرانی پس از جراحی در مورد ظاهر چشم توصیه شود.

بلفاروپلاستی پلک پایین در اصفهان

چطور از عوارض کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی جلوگیری کنیم؟

برای انجام این عمل باید نزد یک پزشک حاذق و با تجربه مراجعه نمایید؛ زیرا بی تجربگی یک پزشک در عمل جراحی پلک باعث می‌شود در هنگام جراحی به جای برداشتن و بریدن پوست‌های اضافه، چربی های مفید درون چشم برداشته شود. این امر باعث می‌شود چشم‌ها فرو رفته و کوچکتر از حالت اولشان دیده شود. اسکارهای داخلی در چشم یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن این عارضه می‌باشد. برای جلوگیری از این امر باید به چند نکته توجه کرد این موارد به شرح ذیل می‌باشند:
مراجعه به پزشکی حاذق برای انجام عمل جراحی پلک
جدی گرفتن مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی

کوچک شدن یک چشم در اثر بلفاروپلاستی

کوچک شدن یک چشم یکی از عوارض بلفاروپلاستی است. اسکارهای داخل چشم، تورم زیاد، احساس درد و سخت شدن پشت پلک، عدم دقت پزشک در برداشت چربی و… علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی هستند. این عارضه به عنوان عارضه خفیف بلفاروپلاستی شناخته شده است و خطری برای فرد نخواهد داشت.

جراحی پلک بالا با بلفاروپلاستی در اصفهان

سوالات رایج درباره کوچک شدن چشم در اثر بلفاروپلاستی

حرف آخر

بلفاروپلاستی یک عمل جراحی است که برای بهبود ظاهر چشم استفاده می شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از این عمل پیش بیاید، کوچک شدن چشم است؛ اما این مشکل قابل درمان است و نیازمند صبر و شکیبایی فرد است. کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی یکی از ممکنات عمل جراحی است و به دلایل مختلفی رخ می دهد. این مشکل می‌تواند نگران‌کننده و آزاردهنده باشد و بر خلاف اهداف اصلی عمل، زیبایی چشم‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. جهت درمان کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی گزینه هایی مانند جراحی دوباره، گزینه های غیر جراحی و مدیریت محافظه کارانه را می توان اعمال کرد.

همچنین بخوانید : بلفاروپلاستی پلک پایین


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسراهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکس

بوتاکس خطوط خرگوشی روی بینی با عملکردی که به آرامش عضلات و کاهش فعالیت‌ های غیرضروری آنها می دهد ، می‌ تواند به طور چشمگیری به کاهش این خطوط کمک کند ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

تزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریقتزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق

تزریق بوتاکس خط خنده به دلیل نتایج سریع و قابل توجهش و نیاز به کمترین دوره نقاهت می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر جوانی و شادابی صورت داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

اصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکساصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکس

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راههای نوین غیر جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای می باشد ،‌ این روش کم عارضه با نتایج سریع برای این مشکل است . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08