اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین؛ عوارض، مزایا و هزینه

یکی از مشکلات زیبایی چهره که در برخی افراد دیده می شود، پف، چروک و شل شدن پلک پایین است. این عارضه بیشتر در سنین میانسالی و پیری دیده می شود؛ اما برخی افراد به دلیل عوامل محیطی و ژنتیکی از سنین جوانی هم با این مشکل روبرو می شوند. شل شدن و یا وجود پف در پلک پایین ظاهر افراد را بسیار پیر و خسته نشان می دهد، از همین رو چنین افرادی به دنبال روشی برای جوانسازی پلک پایین می گردند. جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین یک روش جراحی زیبایی برای از بین بردن مشکلاتی همچون پف زیر چشم، شل شدن پلک، چین و چروک و… است. این روش، تکنیکی است که با برداشتن پوست یا چربی های اضافی ناحیه زیر چشم به جوانسازی و زیبایی بیشتر افراد کمک می کند. در این مقاله به عمل بلفاروپلاستی پلک پایین در اصفهان توسط کلینیک بنیتا خواهیم پرداخت .

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

زمان نتیجه دهی بلفاروپلاستی پلک پایین

پس از انجام این روش، معمولاً 10 تا 14 روز طول می‌کشد تا پلک ها بهبود یابد و طبیعی به نظر برسند.

عمل بلفاروپلاستی پلک در اصفهان

نحوه عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

اصولاً جراحی زیبایی پلک پایین به دو صورت زیر انجام می‌شود:
اگر هدف بهترین درمان افتادگی پلک پایین و پف زیر چشم باشد، جراح یک برش در نزدیکی محل رویش مژه ها ایجاد می کند تا بعدها جای زخم زیر مژه ها پنهان شود. سپس برای برداشتن چربی و پوست اضافی اقدام می کند و به کمک بخیه زدن سعی می کند بافت ماهیچه ه‎ا را نیز کمی سفت‎ تر کند.
اگر هدف صرفاً رفع کیسه های زیر چشم باشد، جراح یک برش در داخل پلک ایجاد می کند تا بتواند چربی اضافی را تخلیه کند. در این روش نیازی به برداشت پوست نیست. از آنجایی‎ که برش در قسمت داخلی پلک ایجاد می‎ شود، به منظور کاهش خطر آسیب به چشم، بخیه زده نمی‎ شود.

عکس بلفاروپلاستی پلک پایین

عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

بلفاروپلاستی بدون بخیه ، شیوه ای می‌باشد که پزشک پوست ، برش را از داخل ملتحمه انجام می‌دهد و اساس این عمل جراحی جا به جایی چربی می‌باشد. در حقیقت این روش، شامل برداشتن پوست اضافی و چربی زیر پوستی می‌باشد. زخم‌ های عمل جراحی به صورت ماهرانه‌ای در داخل چشم افراد ایجاد می‌شوند و نامرئی و قابل دیدن نمی‌باشند. بعد از برداشتن بافت اضافی، رگ‌ های خونی منعقد می‌شوند.

بلفاروپلاستی پلک پایین

مراقبت های بعد از درمان افتادگی پلک پایین

مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین به شرح زیر است:
استفاده از یخ: پس از جراحی، استفاده از یخ بر روی چشم‌ها می‌تواند تورم و التهاب را کاهش دهد.
مصرف داروها: پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهاب، ضد دردها و ضد عفونت را به شما تجویز کند. دستورالعمل‌های مربوط به مصرف داروها را به دقت دنبال کنید و هرگونه علائم ناراحتی، حساسیت یا عوارض جانبی را به پزشک خود گزارش دهید.
استراحت و محدود کردن فعالیت‌ها: بعد از جراحی، استراحت کافی برای بهبود سریع‌تر نیاز دارید. فعالیت‌های سنگین، خم شدن بیش از حد و برخورد با چیزهای سنگین را به مدت چند هفته اجتناب کنید. همچنین، به چشم‌های خود استراحت کافی دهید و از فعالیت‌هایی که نیاز به تمرکز دقیق دارند، اجتناب کنید.
پاکسازی و مراقبت از جراحی: بر اساس دستورالعمل پزشک، باید مناطق جراحی را به طور منظم پاکسازی کنید. این شامل استفاده از قطره‌ها و کرم‌های معطر مرطوب کننده مربوط به چشم می‌شود. همچنین باید از تماس مستقیم با آب و شستشوی قوی در منطقه جراحی اجتناب کنید.
پیگیری از پزشک: رعایت وقت پیگیری و انجام ملاقات‌های پس از جراحی با پزشک بسیار مهم است.

کاندیدای مناسب عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

کاندیداهای ایده‌آل برای جراحی پلک پایین افرادی هستند که سلامتی عمومی خوبی دارند، انتظارات واقع‌ بینانه‌ای از نتایج جراحی دارند و فاقد سابقه مشکلات پزشکی یا سابقه جراحی چشم هستند. نشانه‌هایی که بیانگر نیاز به جراحی پلک پایین هستند شامل پف کردگی و تورم زیر چشم، چروک‌های عمیق و پوست اضافی زیر چشم‌ها و مشکلات بینایی ناشی از افتادگی پلک می‌شود.

عوارض درمان افتادگی پلک پایین

با توجه به آنکه بلفاروپلاستی نوعی جراحی به شمار می آید بنابراین می توان انتظار عوارض احتمالی یک عمل جراحی را در خصوص آن داشت. عوارضی که تنها در صورت بلفاروپلاستی پلک پایین ممکن است تجربه کنید عبارتند از:

جوانسازی چشم با بلفاروپلاستی در اصفهان

هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین

هزینه عمل افتادگی پلک در اصفهان متغیر و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مکان جغرافیایی، تجربه جراح و مرکز جراحی که انجام می‌شود.

سوالات رایج درباره بلفاروپلاستی پلک پایین

1- مدت زمان بهبودی بلفاروپلاستی پلک پایین چقدر است؟ بهبودی اولیه معمولا در حدود 1 تا 2 هفته طول می‌ کشد. در این مدت، ممکن است کمی ورم، کبودی و ناراحتی در ناحیه عمل داشته باشید. بهبود کامل و نهایی ممکن است چند ماه طول بکشد.

2- نتایج بلفاروپلاستی پلک پایین چقدر ماندگاری دارد؟ نتایج این جراحی معمولا برای چندین سال ماندگار است، اما با گذشت زمان و به علت فرایند طبیعی پیری، ممکن است نیاز به درمان‌ های تکمیلی باشد.

3- آیا بلفاروپلاستی پلک پایین دردناک است؟ اکثر بیماران تنها درد و ناراحتی خفیفی را تجربه کرده اند که در صورت بروز درد با داروهای مسکن قابل کنترل می باشد .

4- چه زمانی پس از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین می‌ توان به فعالیت‌ های روزمره بازگشت؟ به طور معمول بعد از 1 تا 2 هفته می توان به فعالیت‌ های عادی بازگشت ، اما از فعالیت های شدید مانند و ورزش‌های سنگین تا چند هفته باید پرهیز کرد .

سخن پایانی

به‌ طور معمول با افزایش سن، پوست و لایه‌های نگه‌دارنده پلک، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند. این مسئله در پلک پایین منجر به پف پلک، افتادگی و چین‌ وچروک و خط عمیق اشکی خواهد شد. برای رفع این نشانه‌های پیری و زیبایی بیشتر چشم‌ها، جراحی زیبایی پلک که امروزه در میان افراد بسیار مرسوم هست انجام می‌شود. در روش بلفاروپلاستی پلک پایین، چربی اضافه چشم برداشته میشود و بافت پوست پلک به سمت پایین کشیده میشود. این عمل به افراد کمک می کند چهره ای شاداب تر و جوان تر داشته باشند و زیبایی چهره آنها را باز می گرداند. به کمک این عمل جراحی پلک پایین، می توان بسیاری از مشکلات نواحی اطراف پلک پایین چشم را از بین برد.

همچنین بخوانید : عمل بلفاروپلاستی پلک بالا


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسراهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکس

بوتاکس خطوط خرگوشی روی بینی با عملکردی که به آرامش عضلات و کاهش فعالیت‌ های غیرضروری آنها می دهد ، می‌ تواند به طور چشمگیری به کاهش این خطوط کمک کند ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

تزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریقتزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق

تزریق بوتاکس خط خنده به دلیل نتایج سریع و قابل توجهش و نیاز به کمترین دوره نقاهت می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر جوانی و شادابی صورت داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

اصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکساصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکس

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راههای نوین غیر جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای می باشد ،‌ این روش کم عارضه با نتایج سریع برای این مشکل است . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08