اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

قرینه سازی برخی نقاط صورت با تزریق بوتاکس

یکی از دلایلی که چهره را در چشم افراد زیبا می کند، تقارن بین دو نیمه صورت است. به ویژگی های دو طرف صورت که کاملاً همدیگر را منعکس می کنند، تقارن می گویند. البته تقارنی که در مورد آن صحبت می کنیم تقارن 100 درصدی نیست؛ زیرا نه بدن و نه صورت نمی توانند تقارن کامل داشته باشند و هرکسی در صورت و بدن خود سطحی از عدم تقارن دارد. با این حال در برخی موارد، عدم تقارن صورت بیش از همیشه قابل توجه است. اصلی‌ ترین دلیل عدم تقارن صورت شامل آسیب‌ های مختلف، افزایش سن، سیگار کشیدن، ژنتیک و سکته می‌باشد. اصلاح عدم تقارن صورت می‌ تواند از طریق چندین راه انجام شود و بیشتر به این نکته بستگی دارد که علت عدم تقارن و شدت آن چه میزان است. تزریق بوتاکس یکی از روش‌های مطمئن و پرطرفدار در قرینه سازی صورت است. این ماده که سم باکتری بوتولینوم است، به عنوان یک ماده درمانی ایمن از طرف سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) مورد تأیید قرار گرفته است. این روش نتایج قابل پیش بینی و ایمنی را ارائه می‌ دهد، عوارض جانبی کمی دارد و تا به الان با رضایت حداکثری زیباجویان همراه بوده است، بنابراین می‌توان با خیال راحت جهت اصلاح تقارن صورت از آن استفاده نمود.

آنچه در این مطلب میخوانید

عدم تقارن صورت چیست؟

عدم تقارن صورت را زمانی مطرح می کنیم که در مقایسه سمت چپ و راست صورت، تفاوت‌ های زیادی در اندازه و فرم نواحی مختلف مانند چانه، موقعیت لب‌ ها، اندازه گونه‌ ها و غیره به چشم بخورد .

مزایای قرینه سازی صورت با تزریق بوتاکس

روش غیر جراحی: درمان عدم تقارن صورت با تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی است ، به این معنی که نیازی به برش یا بیهوشی عمومی ندارد و آن را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی که به دنبال یک روش سریع و نسبتاً بدون درد هستند تبدیل می‌کند.
روشی سریع: فرآیند تزریق بوتاکس اصفهان معمولاً تنها چند دقیقه طول می‌کشد.
حداقل زمان استراحت: پس از تزریق بوتاکس، بیشتر افراد می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند. معمولاً نیازی به دوره نقاهت یا استراحت قابل توجهی نیست و آن را به گزینه ای محبوب برای کسانی تبدیل می کند که می خواهند بدون مرخصی از کار یا فعالیت‌های خود، ظاهری جوان‌تر داشته باشند.

قرینه سازی صورت با تزریق ژل

راه‌ های تشخیص عدم تقارن صورت

راه‌های مختلفی برای تشخیص عدم تقارن صورت وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که در مقابل آینه بایستید و دو طرف صورت خود را با دقت مقایسه کنید. اگر متوجه شدید که یکی از طرف‌های صورت شما با طرف دیگر متفاوت است، ممکن است دچار عدم تقارن صورت باشید. اگر فکر می‌کنید که دچار عدم تقارن صورت هستید، بهتر است با یک متخصص پزشکی یا زیبایی مشورت کنید.

نحوه انجام قرینه سازی صورت با تزریق بوتاکس

در قرینه سازی صورت با تزریق بوتاکس ابتدا پزشک معالج قبل از تزریق، ناحیه مورد نظر را با دقت معاینه و بررسی می‌کند تا مطمئن شود که تا چه میزان به داروی بوتاکس برای تزریق کردن نیاز بوده و باید به چه نقاطی تزریق شود تا نتیجه‌ای مطلوب برای شخص رقم بخورد. سپس پزشک با استفاده از یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی، ناحیه هدف را بی‌حس می‌کند تا هنگام فرو کردن سرنگ به ناحیه مورد نظر دردی احساس نشود. در انتها با استفاده از سرنگ‌های کوچک، داروی بوتاکس را به صورت هدفمند و با دقت و ظرافت بالا، به نواحی مورد نیاز تزریق می‌نماید و به این صورت فرآیند تزریق بوتاکس به اتمام می‌ رسد.

میزان ماندگاری بوتاکس در تقارن صورت

قرینه سازی صورت بدون جراحی با تزریق بوتاکس یک روش موقتی جهت رفع چین و چروک ها و جوانسازی صورت است و تاثیر آن نهایتا می تواند تا 6 ماه قابل مشاهده باشد.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان عدم تقارن صورت تاثیر دارد؟

تزریق دوز کمی از سم بوتولینوم (بوتاکس) با یک برند استاندارد، به نواحی خاص صورت که دچار افتادگی و عدم تقارن است، باعث شل شدن موضعی عضلات آن قسمت‌ها می‌شود. و در نهایت با استفاده از تجربه و مهارت پزشک آموزش دیده منجر به کاهش نامتقارن بودن نواحی مورد نظر می‌ شود.

عوارض تزریق بوتاکس در قرینه سازی صورت

برخی عوارض بوتاکس عبارتند از:

بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس شقیقه چیست؟

هزینه تزریق بوتاکس در قرینه سازی صورت

هزینه تزریق بوتاکس در اصفهان بر اساس تعداد واحد بوتاکس تزریقی محاسبه می شود. تعداد واحد مورد نیاز برای تزریق ماده بوتاکس نیز به شدت عارضه محل هدف درمان بوتاکس، بستگی دارد. کلینیک انتخابی برای تزریق بوتاکس و برند ماده تزریقی نیز در تعیین قیمت تزریق بوتاکس تأثیر دارد.

سوالات رایج درباره قرینه سازی صورت با تزریق بوتاکس

قرینه‌ سازی صورت با بوتاکس یک روش زیبایی غیرجراحی است که در آن از تزریق بوتاکس برای متعادل‌ سازی عضلات صورت و بهبود تقارن آن استفاده می‌شود. این روش می‌تواند برای اصلاح عدم تقارن ابروها، پلک‌ها، لب‌ها یا خطوط چهره به کار رود.

مدت زمان انجام این فرآیند معمولا بین 15 تا 30 دقیقه زمان می‌ برد. نتایج نهایی درمان ممکن است بین 3 تا 7 روز پس از تزریق مشخص شود.

نیازی به استراحت طولانی مدت نیست و اکثر افراد بلافاصله پس از تزریق می‌ توانند به فعالیت‌های روزمره خود برگردند. تنها باید مراقبت‌های بعد از تزریق را رعایت کرد، مانند عدم ماساژ ناحیه تزریق و عدم خم شدن برای چند ساعت و همچنین از انجام ورزش شدید رفتن به سونا و استخر نیز باید پرهیز شود .

این روش برای افرادی مناسب است که از عدم تقارن چهره خود ناراضی هستند و به دنبال یک راه حل غیرجراحی با دوره نقاهت کوتاه هستند. افرادی که شرایط خاص پزشکی دارند یا باردار و شیرده هستند باید با پزشک خود مشورت کنند.

در صورتی که این کار توسط یک پزشک با تجربه انجام نشود ، احتمال بروز مشکلاتی از جمله تشدید عدم تقارن به وجود می آید . بنابراین، انتخاب پزشک معتبر و با تجربه اهمیت زیادی دارد.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

تزریق ژل به شقیقه؛ دانستنیهای ضروری قبل از تزریق فیلر شقیقهتزریق ژل به شقیقه؛ دانستنیهای ضروری قبل از تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر شقیقه در اصفهان علاوه بر بازگرداندن حجم، می‌ تواند گوشه‌ های چشم و ابروها را نیز لیفت کند و ظاهری جوان‌ تر و شاداب‌ تر به چهره شما ببخشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

ژل یا فیلرخط خنده و هر آنچه باید درباره آن بدانیدژل یا فیلرخط خنده و هر آنچه باید درباره آن بدانید

تزریق فیلر خط خنده یکی از روش‌ های غیر جراحی است که نواقص پوست را پوشش می ‌دهد و ظاهری جوان‌ تر و شاداب‌ تر به آن می‌ بخشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

تزریق ژل به دست؛ نکات کلیدی و مهمتزریق ژل به دست؛ نکات کلیدی و مهم

از مزایای تزریق فیلر به دست می توان نداشتن دوران نقاهت طولانی مدت ، حداقل درد و عوارض ، نتایجی طبیعی و ماندگار را بر شمرد . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27