اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

رفع خطوط اخم با بوتاکس

خط اخم به خطوط بین ابروها و در بخش بالای بینی اطلاق شده که اغلب به صورت عمودی هستند. این خطوط ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی‌توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ایجاد خط اخم می‌شود. دلایل اصلی ایجاد این خطوط را تأثیر ژنتیک، نور آفتاب و افزایش سن می دانند. بوتاکس خط اخم می‌ تواند به کاهش ظاهر خطوط اخم کمک کند. بوتاکس با استفاده از تزریق شکل خالص شده سم بوتولینوم به ماهیچه‌هایی که باعث ایجاد خطوط اخم می‌شوند، انجام می‌شود. سم بوتولینوم از طریق فلج موقت این عضلات، جلوگیری از انقباض آنها و ممانعت از ایجاد چین و چروک عمل می‌کند. با تزریق بوتاکس به عضله‌ پشت ابروها، انقباض این عضله کاهش می‌ یابد و خط اخم ملایم‌ تر و کمتر قابل مشاهده می‌ شود. این درمان باعث می‌ شود تا صورت فرد ظاهری صاف‌ تر و جوان‌ تر داشته باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع خطوط اخم

خطوط اخم 2 نوع هستند:

مزایای بوتاکس خط اخم

رفع خط اخم با تزریق بوتاکس

مراحل تزریق بوتاکس خط اخم

پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

مراقبت های بعد از بوتاکس خط اخم

برای جلوگیری از تورم ناحیه، استفاده از نوشیدنی های حاوی الکل و نمک را تا مدتی پس از تزریق کنار بگذارید.

کاندیدای مناسب و نامناسب بوتاکس خط اخم

افرادی که به دلیل افزایش سن، در صورتشان خطوط و چین و چروک ظاهر می شود کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس هستند. همچنین تزریق بوتاکس در بیمارانی که خطوط اخم به آنها ظاهری خسته، غمگین یا عصبانی می دهد، استفاده می شود.
کاندیدای نامناسب:

چرا باید بوتاکس خط اخم انجام بدیم؟

برخی افراد ممکن است به دلیل خطوط اخم و چین و چروک ناحیه پیشانی خود عصبی به نظر برسند، در حالی که عصبی نیستند. همچنین سن فرد از سن واقعی او بیشتر به نظر برسد. بوتاکس خط اخم و پیشانی می‌تواند برای کاهش خط اخم و جلوگیری ار عمیق شدن آن استفاده شود. با تزریق بوتاکس به عضله‌ پشت ابروها، انقباض این عضله کاهش می‌یابد و خط اخم ملایم‌تر و کمتر قابل مشاهده می‌شود.

سن مناسب جهت تزریق بوتاکس خط اخم

تزریق بوتاکس برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست؛ اما افراد بالای 18 سال بدون هیچ محدودیت می توانند تزریق بوتاکس انجام دهند.

ماندگاری تزریق بوتاکس خط اخم

اثرات بوتاکس معمولاً 4 تا 6 ماه نتایج مشاهده شوند. بعد از این مدت، اثر بوتاکس کمتر شده و می‌تواند به تدریج برطرف شود. بعد از مدت زمان اثر بوتاکس، معمولاً نیاز به تزریق مجدد برای حفظ نتایج دارید.

زمان اثرگذاری بوتاکس خط اخم

تأثیر بوتاکس برای رفع خطوط دور چشم ، 3 الی 4 روز پس از تزریق آغاز می شود و حداکثر تا 2 هفته طول می کشد که نتیجه نهایی مشخص گردد.

معایب بوتاکس خط اخم

با وجود اینکه بوتاکس یک روش ایمن است و عوارض زیادی به همراه ندارد؛ اما اگر این روش در کلینیک های غیر معتبر با پزشکان بی تجربه انجام شود با عوارض شدیدی همچون افتادگی عضله، کبود شدن پوست، ورم بعد از بوتاکس و افتادگی پلک همراه است. همچنین برخی از عوارض بوتاکس مانند عفونت، قرمزی، تورم و درد به علت مراقبت نکردن از بوتاکس رخ می دهد. در صورت شدت یافتن عوارض، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد.

هزینه بوتاکس خط اخم

هزینه بوتاکس با توجه به چند عامل مهم، متغیر است. از جمله این موارد میتوان به میزان تزریق بوتاکس، کلینیک مورد نظر و برند استفاده شده اشاره کرد.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاریعمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاری

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ، به رفع افتادگی پلک می پردازد و پوست، چربی و عضله اضافه آن را بر می دارد با هدف اصلاح افتادگی و رفع عدم تقارن پلک ها ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی؛ اهمیت توصیه ها و مراقبتهامراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی؛ اهمیت توصیه ها و مراقبتها

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی از اصلی ترین مواردی است که در ماندگاری تزریق چربی و عوارض کوتاه مدت تزریق چربی تاثیر گزار است . ...

تاریخ انتشار : 1403-04-04

رفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکسرفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکس

مکانیسم عمل بوتاکس تعریق کف دست و پا این گونه است که اعصابی را که مسئول فعال کردن غدد عرق هستند را مسدود می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31