اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پوست بر اثر عوامل مختلفی، آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش ‌های درمانی جهت بهبود این آسیب ‌ها ممکن است تا حد زیادی بر پوست تأثیرگذار باشد. در این راستا لیزر کیوسوئیچ یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست است. این روش را می‌توان یکی از بهترین روش‌ ها برای از بین بردن لک ‌های پوست، جای جوش و تتو دانست. لیزر کیوسوئیچ روشی سریع و کم عارضه است که بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی لک ‌های پوستی را از بین می ‌برد و هیچ آسیبی به بافت ‌های پوست نمی‌رساند. لیزر کیوسوئیچ اشعه ‌ای با طول موج معین (1064 نانومتر) است که با استفاده از دستگاه خاصی بر روی پوست تابانده می‌شود. این اشعه با نفوذ به لایه‌ های پوست توسط رنگدانه‌ ها جذب می‌شود و همین موضوع باعث تغییر رنگ پوست و از بین بردن لک ‌ها یا رنگ‌ های مصنوعی موجود در پوست می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع لیزر کیوسوئیچ

دستگاه لیزر کیوسوئیچ ان دی یاگ Nd:YAG با طول موج 532 نانومتر و 1064 نانومتر
دستگاه لیزر کیوسوئیچ Ruby
دستگاه لیزر کیوسوئیچ Alexandrite

کاربرد های لیزر کیوسوئیچ

کاربرد لیزر کیوسوئیچ

مزایای لیزر کیوسوئیچ

عوارض لیزر کیوسوئیچ

برخی از عوارض موقتی که با لیزر کیوسوئیچ بروز می کنند، به شرح زیر می باشد:

نحوه انجام لیزر کیوسوئیچ

درمان با لیزر کیوسوئیچ روشی بدون درد است؛ اما ممکن است گرمای اشعه تابانده شده به پوست باعث ایجاد سوزش در پوست شود. به همین دلیل پزشک قبل از درمان ناحیه را با استفاده از پمادهای بی‌حسی، بی‌حس می‌کند. بعد از آن با استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ، مقدار کنترل شده‌ای از اشعه به سطح موردنظر تابانده می‌شود. این اشعه به لایه‌ های پوست نفوذ می‌کند و رنگ‌ دانه‌های پوست را می‌شکند. رنگ‌ دانه‌های ریز شده از طریق ماکروفاژهای پوستی به دیگر قسمت‌ های بدن می‌روند و در نهایت از طریق سیستم لنفاوی بدن دفع می‌شوند. البته پوسته‌ پوسته شدن پوست بعد از درمان نیز به از بین رفتن رنگ‌ دانه‌ ها کمک می‌ کند.

مراقبت قبل از لیزر کیوسوئیچ

مراقبت بعد از لیزر کیوسوئیچ

اثرگذاری لیزر کیوسوئیچ

لیزر سوئیچ شده، یک لیزر غیر تهاجمی است که پرتویی از انرژی در طول موج خاص را ایجاد می کند. سپس انرژی ساطع شده از این لیزر به پالس های بسیار قدرتمند متمرکز شده و به سطح پوست می تابد. این پالس ها توسط رنگدانه های رنگی پوست اعم از لکه های پوستی و کک و مک ناشی از افزایش سن یا قرارگیری در برابر اشعه خورشید، جذب می شوند و با اثرگذاری بر روی رنگدانه ها به رفع لکه های موجود بر روی پوست می انجامند. لازم به ذکر است تنظیمات قدرت لیزر را می توان در سطوح و فرکانس های مختلف تنظیم کرد تا انتظارات خاص بیمار را جامه عمل پوشانده و محقق نمود.

لیزر کیوسوئیچ برای چه افرادی استفاده نشود؟

ماندگاری لیزر کیوسوئیچ

ماندگاری درمان با دستگاه لیزر کیوسوئیچ بستگی به نوع درمان، نوع مشکل پوستی، واکنش بدن به درمان و ویژگی‌های شخصی هر فرد دارد. علاوه بر این، ماندگاری درمان نیز ممکن است تحت تأثیر عوامل خارجی مانند مراقبت‌های پس از درمان، محافظت در برابر آفتاب و رژیم غذایی قرار بگیرد.

دوره نقاهت لیزر کیوسوئیچ

دوره نقاهت پس از جلسات استفاده از لیزر کیوسوئیچ بستگی به نوع مشکل پوستی و وضعیت شما دارد. همچنین پزشک شما می‌تواند دوره نقاهت متناسب با شرایط شما تعیین کند؛ اما در اغلب موارد، دوره نقاهت پس از جلسات لیزر کیوسوئیچ ممکن است تا 1 تا 2 هفته طول بکشد. در طول دوره نقاهت، شما باید توصیه‌های پزشک خود را رعایت کنید.

هزینه هر جلسه لیزر کیوسوئیچ

هزینه لیزر کیوسوئیچ به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه قصد درمان چه آسیبی را دارید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. بعد از آن باید میزان و سطح آسیب و محل آن نیز بررسی شود. علاوه بر آن اندازه عارضه پوستی نیز در تعیین هزینه مؤثر است. نوع پوست، سن، رنگ پوست، تعداد جلسات موردنیاز و زمان هر جلسه از مواردی است که در تعیین هزینه لیزر مؤثر خواهد بود.

در کلینیک پوست و موی بنیتا علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو سایر خدمات جوانسازی پوست ائم از تزریق بوتاکس ، تزریق ژل ، لیفت صورت با نخ ، زاویه سازی و کانتورینگ و خدمات دیگر پوست با بهترین نتایج قابل انجام می باشد.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسراهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکس

بوتاکس خطوط خرگوشی روی بینی با عملکردی که به آرامش عضلات و کاهش فعالیت‌ های غیرضروری آنها می دهد ، می‌ تواند به طور چشمگیری به کاهش این خطوط کمک کند ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

تزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریقتزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق

تزریق بوتاکس خط خنده به دلیل نتایج سریع و قابل توجهش و نیاز به کمترین دوره نقاهت می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر جوانی و شادابی صورت داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

اصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکساصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکس

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راههای نوین غیر جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای می باشد ،‌ این روش کم عارضه با نتایج سریع برای این مشکل است . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08