اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

روشهای ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک

تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی می‌باشد که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان نقش مهمی در زیبایی ایفا می‌کند. به طور کلی افرادی که دارای فک‌های زاویه دار هستند، از نظر زیبایی شناختی جذاب‌تر هستند، به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به زاویه سازی صورت دارند. زاویه سازی صورت، مجموعه اقداماتی است که در نهایت به بهبود ناهنجاری های موجود در فک و یا زیباسازی آن منجر می شود. زاویه سازی فک، به دو روش تهاجمی (روش‌هایی که مستلزم جراحی هستند) و غیرتهاجمی (تزریق فیلر، تزریق ژل، هایفوتراپی و…) انجام می‌شود. روش‌های غیرتهاجمی برای افرادی که در اطراف فک آنها مقدار کمی چربی وجود دارد، چانه نسبتاً مشخصی دارند و شلی پوستشان در اطراف خط فک کم تا متوسط است، گزینه خوبی محسوب می‌شوند. روش‌های تهاجمی برای کسانی مناسب هستند که چربی زیادی در اطراف گردن و خط فک دارند و پوستشان بسیار شل است. قبل از انجام هر گونه کار زیبایی روی صورت خود بهتر است از طریق مشاوره با جراح فک و صورت مشورت کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای زاویه سازی فک

زاویه سازی صورت به بهبود حالت چهره و جوانسازی آن کمک می‌کند. برخی از مزایای زاویه سازی عبارتند از:

تزریق فیلر زاویه فک

زاویه سازی صورت با ژل یا فیلر یکی از روش های موقت و رایج زاویه سازی صورت است. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از فیلرهای پر کننده به قسمت‌های مختلفی از فک تزریق می‌شود. در این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی‌های فک و چانه را تغییر و یک فک برجسته‌تر و خوش‌فرم ایجاد می‌شود. برای رفع افتادگی پوست روی فک و پایین صورت، تزریق پرکننده‌های پوست باعث توپر کردن پوست‌های شلی که از زیر فک آویزان شده‌اند، می‌شود و فک بیمار را بازسازی و جوانتر می‌کند. پوست صورت استریل شده و ناحیه فک به صورت موضعی بی‌حس می‌شود. تزریق ژل به فک از طریق سرنگ‌های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌گیرد.

تزریق چربی در خط فک

زاویه سازی فک با تزریق چربی یک روش زیبایی غیر‌تهاجمی است که به بهبود خطوط فک و چانه کمک می‌کند. در این روش، چربی از نواحی دیگر بدن مانند شکم، ران یا باسن استخراج و پس از خالص‌سازی، به نواحی مورد‌نظر مانند فک و چانه تزریق می‌شود. با ‌توجه ‌به استفاده از چربی بدن خود فرد، احتمال بروز حساسیت در این روش بسیار کم است.

ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک در اصفهان

لیفت با نخ فک

در روش لیفت با نخ، نخ های مخصوص و قابل جذب با استفاده از سوزن داخل پوست جایگذاری می شود که سبب رفع افتادگی پوست، جوانسازی و سفت شدن پوست می شود. ابتدا پزشک معالج نواحی ورود و خروج نخ را بر روی صورت بیمار مشخص می کند. سپس با سوزن های نازک و مخصوص این کار، نخ ها را وارد قسمت های مورد نظر کرده و پس از خروج، نخ ها را گره زده و آن را زیر پوست مخفی می کند. استفاده از نخ باعث لیفتینگ و بالا کشیدن پوست می شود. نتایج حاصل از زاویه سازی صورت با نخ، آنی و قابل مشاهده است.

تزریق بوتاکس خط فک

تزریق بوتاکس به عضلات ماستر (یکی از عضلات صورت که در زاویه فک قرار دارد) یک روش تزریقی رایج در کانتورینگ صورت است. در این روش برای زاویه‌سازی فک، تزریق بوتاکس به عضلات جونده یا ماستر (Masseter muscle) انجام می‌شود. بوتاکس باعث کاهش اندازه این عضلات و در نتیجه باریک شدن خط فک می‌شود. به‌این‌ترتیب صورت حالت V شکل می‌گیرد و جوان‌تر و باریک‌تر به نظر می‌رسد.

هایفوتراپی فک و چانه

هایفوتراپی یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های پزشکی است که از کاربردهای آن می توان به زاویه سازی فک اشاره کرد. در روش زاویه سازی فک با هایفو، تابش امواج ماوراء صوت به ناحیه فک باعث جوانسازی، سفت شدن و ایجاد زاویه دلخواه در این ناحیه می شود. استفاده از هایفوتراپی برای زاویه سازی باعث می شود زاویه و خط فک به صورت برجسته و نمایان درآید و زیبایی چهره فرد چندین برابر شود. پزشک دسته دستگاه (پروب) هایفو (HIFU) را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد.

جراحی قرینه سازی فک

عمل زاویه سازی فک برای مشخص کردن فک و کشیده شدن چانه انجام می‌شود. گاهی جراح اندازه فک را کاهش داده تا خط فک صاف‌تر شود و صورت باریک‌تر به نظر بیاید. در برخی مواقع هم استخوان فک خیلی کوچک بوده و جراح باید از پروتز برای افزایش حجم در امتداد فک استفاده کند. اگر چانه عقب باشد یا خط فک ضعیف باشد، پزشک از پروتز برای زاویه سازی استفاده می‌کند. گاهی جراح لازم می‌داند که در این جراحی دندان‌ها و فک را تراز کند. در این شرایط جراح زیبایی با متخصص ارتودنسی مشورت کرده تا مشکلاتی مانند اوربایت، آندربایت، کراس بایت یا اپن بایت برطرف شود.

لیپوساکشن گردن

این جراحی یک روش کم خطر و ارزان برای برداشتن چربی‌های اضافه ناحیه گردن و ایجاد پوستی صاف و جوان در ناحیه گردن می‌باشد. انجام لیپوساکشن گردن به این شکل است که برش کوچک یک تا دو سانتیمتری زیر چانه توسط جراح پلاستیک داده میشود. سپس محلولی برای بازشدن سلولهای چربی در این قسمت تزریق شده و از طریق ساکشن مکرر، چربیها خارج میشود.

بهترین روش اصلاح خط فک کدام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های غیرتهاجمی با ‌توجه‌ به دوره نقاهت کوتاه، هزینه و عوارض کم جای روش‌های تهاجمی را گرفته‌اند. روش‌های تهاجمی هم به دلیل دائمی بودن میان برخی افراد همچنان محبوب هستند؛ اما باید توجه داشته باشید که این روش نسبت به درمان‌های غیر‌تهاجمی گران‌تر و دردناک است. به‌طور کلی برای انتخاب مناسب‌ترین روش زاویه سازی فک باید به نکاتی مانند ویژگی‌های فردی، اهداف زیبایی‌شناختی، ملاحظات پزشکی، دوره نقاهت و مراقبت‌های بعد از درمان، هزینه و ماندگاری نتایج توجه داشته باشید. پزشک متخصص بهترین شخص برای بررسی این موارد و ارائه مشاوره کاربردی به شما خواهد بود.

عوارض زاویه سازی فک

روش‌های جراحی زیبایی زاویه سازی صورت همانند تمامی جراحی‌ها ریسک‌هایی به همراه دارند. عوارض ناشی از بیهوشی و خونریزی شدید در مواقع نادری ممکن است، اتفاق بیافتد. در روش پروتز فک امکان عفونت یا حساسیت آلرژیک وجود دارد. در این حالت باید پروتز خارج شود. در جراحی زاویه سازی صورت امکان آسیب عصبی نیز وجود دارد. آسیب عصبی شامل بی‌حسی لب پایین و ایجاد آسیب به عصب ماهیچه‌های اطراف دهان است. این موضوع باعث لبخند نامتقارن یا آبریزش از دهان شود. در اکثر افراد این عارضه موقتی بوده و پس از چند هفته یا چند ماه بهبود پیدا می‌کند. در روش‌های بدون جراحی کمی قرمزی و تورم طبیعی است. در روشی مانند تزریق ژل یا بوتاکس ممکن است، در ناحیه تزریق کمی کبودی و درد احساس شود؛ اما به طور کلی این روش‌ها عوارض و ضرر بسیار کمی دارند.

هزینه زاویه سازی فک

هزینه به نوع روش به‌کار رفته، برند محصول استفاده شده، تجربه پزشک، محل زندگی شما و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد. معمولاً روش‌های غیرتهاجمی مقرون‌ به صرفه‌تر هستند.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

راهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکسراهنمای کامل برای درمان خطوط خرگوشی با بوتاکس

بوتاکس خطوط خرگوشی روی بینی با عملکردی که به آرامش عضلات و کاهش فعالیت‌ های غیرضروری آنها می دهد ، می‌ تواند به طور چشمگیری به کاهش این خطوط کمک کند ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

تزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریقتزریق بوتاکس خط خنده؛ مزایا، ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق

تزریق بوتاکس خط خنده به دلیل نتایج سریع و قابل توجهش و نیاز به کمترین دوره نقاهت می‌ تواند تاثیر قابل توجهی بر جوانی و شادابی صورت داشته باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

اصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکساصلاح لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با تزریق بوتاکس

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راههای نوین غیر جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای می باشد ،‌ این روش کم عارضه با نتایج سریع برای این مشکل است . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08