اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

همه چیز درباره تزریق بوتاکس

امروزه توجه به زیبایی و جوانسازی صورت از اهمیت بسیار بالایی، به خصوص در میان بانوان برخوردار است. یکی از روش های متداول جوانسازی و همچنین درمانی استفاده از انواع بوتاکس است. بوتاکس یکی از محبوب‌ ترین روش‌های جوانسازی صورت است که توسط افراد زیادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. بوتاکس به عنوان یک ماده شیمیایی که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته شده است، عمدتاً برای کاهش چین‌وچروک‌های صورت استفاده می‌شود. این ماده به طور گسترده در پزشکی و روش‌های زیبایی برای فلج کردن موقت یا شل کردن عضلات استفاده می‌شود. بوتاکس با جلوگیری از آزاد شدن استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی مسئول انقباضات عضلانی، عمل می‌کند. بوتاکس با مهار فعالیت عضلانی می‌تواند به طور مؤثر ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را کاهش دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق بوتاکس

بعد از تزریق، فرد بلافاصله قادر به انجام فعالیت های روزانه خود می باشد.
این روش، بدون درد است و برای اینکه بیمار کوچک ترین احساس ناخوشایندی نداشته باشد، از مواد بی حس کننده نیز استفاده می شود.
نتایج طبیعی و قابل مشاهده بدون نیاز به جراحی

کاربردها و نقاط تزریق بوتاکس

همه چیز درباره تزریق بوتاکس

انواع بوتاکس

انواع بوتاکس بسیار متنوع هستند که از جمله مشهورترین مارک های Botox عبارتند از:

نحوه انجام تزریق بوتاکس

بهتر است قبل از تزریق بوتاکس بی حسی انجام شود تا از بروز درد جلوگیری شود. ناحیه مورد نظر توسط پد الکلی استریل می شود سپس تزریق را برای نواحی مشخص شده انجام می دهد.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

مهمترین نکاتی که قبل از تزریق بوتاکس لازم است که انجام شوند عبارتند از:

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس در حالت عادی بین 3 الی 6 ماه می باشد. پس از گذشت این مدت اثر بوتاکس از بین می رود و مجدد باید تزریق شود.

زمان اثر گذاری بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس، معمولاً چند روز طول می‌کشد تا تأثیرات آن مشخص شود و تأثیر کامل معمولاً در عرض 10 تا 14 روز حاصل می‌شود.

موارد منع تزریق بوتاکس

بهترین زمان تمدید بوتاکس

بهترین زمان برای تمدید بوتاکس بین 4 تا 7 ماه بعد از تزریق است. با این حال زمان تمدید بوتاکس برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. همچنین باید توجه داشت که بوتاکس مانند بسیاری از اقدامات دیگر زیبایی نیاز به تمدید دارد و در رابطه با مواردی مانند نوع بوتاکس و تعداد دفعات تزریق باید با پزشک مشورت کرد.

سن مناسب تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به افراد بالای 18 سال که در شرایط جسمی سلامتی هستند تأیید شده است و اکثر افراد در اواخر دهه 20 یا 30 سالگی خود این روش زیبایی را انتخاب می کنند که مورد تأیید پزشکان نیز می باشد.

عوارض و خطرات تزریق بوتاکس

از جمله عوارض احتمالی این روش عبارتند از:

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل باید به نوع و برند بوتاکس تزریقی، حجم و میزان استفاده از آن، تعرفه های مربوط به کلینیک و... اشاره داشته باشیم.

سوالات پرتکرار درباره بوتاکس

درد ناشی از تزریق بوتاکس، کاملاً موقتی و گذرا است. از طرفی این درد کاملاً قابل تحمل است. در صورتی که مقاومت درد شما پایین باشد، پزشک برای احساس درد کمتر، از بی حسی های موضعی استفاده می نماید.

تزریق بوتاکس در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است؛ ولی هنوز گزارش خاصی اطلاع رسانی نشده است. بهتر است کسی که باردار یا شیرده است از تزریق بوتاکس پیشگیری نماید؛ زیرا احتمال انتقال از طریق شیر به نوزاد وجود خواهد داشت و عوارضی را برای نوزاد داشته باشد .

برخی از علت ‌های از بین رفتن سریع بوتاکس به شرح زیر می‌باشد:
متابولیسم بدن : از مهم‌ ترین عواملی که می ‌تواند موجب ناپایداری اثرات بوتاکس شود، متابولیسم بدن می‌باشد. افراد با متابولیسم بالا امکان دارد، سریع‌ تر از سایر افراد تأثیرات بوتاکس را از دست بدهند.
میزان دوز بوتاکس و فراوانی تزریق بوتاکس : میزان دوز بوتاکس مصرفی همچنین فراوانی تزریق بوتاکس می‌تواند تأثیر زیادی بر مدت زمان اثرات بوتاکس داشته باشد. توجه داشته باشید تزریق‌های بیش از اندازه یا دوزهای مصرفی نامناسب امکان دارد موجب کاهش دوام تأثیرات بوتاکس شوند.
سبک زندگی و عادات : لازم است بدانید عواملی مانند: ورزش، استرس و تغذیه می ‌تواند تاثیر مستقیمی بر دوام اثرات بوتاکس داشته باشد. البته توجه داشته باشید مصرف سیگار یا الکل و یا استفاده بیش از اندازه نوعی غذا امکان دارد موجب کاهش مدت زمان اثرات بوتاکس شود.
موقعیت تزریق : یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر روی از بین رفتن سریع بوتاکس، محل تزریق بوتاکس بر روی عضلات گوناگون می‌ باشد. در واقع لازم است بدانید محل تزریق بوتاکس بر روی نواحی گوناگون می ‌تواند تأثیر گذار باشد. برخی نقاط امکان دارد به علت فعالیت عضلات بیشتر بوتاکس را سریع ‌تر از سایر نقاط تجزیه کنند.
واکنش فردی : موردی که باید بسیار به آن توجه داشته باشید این است که امکان دارد واکنش هر فرد به بوتاکس کاملاً متفاوت باشد. برخی افراد امکان دارد سریعتر به بوتاکس واکنش نشان دهند و تأثیرات آن زود تر از سایر افراد از بین برود.
سابقه پزشکی : برخی عوامل همانند سابقه پزشکی و داروهایی که افراد مصرف می‌کنند امکان دارد بر روی مدت زمان تأثیرات بوتاکس اثر گذار باشد. برای مثال مصرف داروهایی که اثرات عضلانی دارند امکان دارد سرعت تجزیه بوتاکس را تغییر دهد.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاریعمل بلفاروپلاستی پلک بالا؛عوارض، مزایا و ماندگاری

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ، به رفع افتادگی پلک می پردازد و پوست، چربی و عضله اضافه آن را بر می دارد با هدف اصلاح افتادگی و رفع عدم تقارن پلک ها ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی؛ اهمیت توصیه ها و مراقبتهامراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی؛ اهمیت توصیه ها و مراقبتها

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی از اصلی ترین مواردی است که در ماندگاری تزریق چربی و عوارض کوتاه مدت تزریق چربی تاثیر گزار است . ...

تاریخ انتشار : 1403-04-04

رفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکسرفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکس

مکانیسم عمل بوتاکس تعریق کف دست و پا این گونه است که اعصابی را که مسئول فعال کردن غدد عرق هستند را مسدود می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31