اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

لیفت بینی با نخ چیست؛عوارض، مراقبتها، مزایا، ماندگاری و هزینه

بینی یکی از اجزای صورت است که همانند دیگر اجزای چهره نقش مهمی در زیبایی صورت شما دارد. با پیشرفت روزافزون علم و به وجود آمدن روش‌های نوین جراحی بینی شاهد این هستیم که عمل زیبایی بینی بدون جراحی نیز امکان‌پذیر شده است. بسیاری از افراد به دلیل ترس و نگرانی و همچنین استرس ناشی از تیغ جراحی از اقدام به عمل بینی خود منصرف شده اند؛ اما امروزه این افراد می‌ توانند بدون جراحی، ایرادات بینی خود را رفع کنند. این نوع روش های زیبایی بینی، کاملاً دارای ایمنی بالایی بوده و افراد می‌توانند از انجام آن بدون هیچ خطری اطمینان حاصل کنند. لیفت بینی با نخ یکی از روش‌ های جدید غیرتهاجمی است که بدون جراحی و آسیب به عروق و بافت و مخاط ایجاد تغییر می‌کند. در این روش نیاز به شکستن استخوان یا بیهوشی عمومی نیست و بنابراین افرادی که قادر به جراحی نیستند هم می‌توانند از این روش استفاده کنند. همچنین این نخ‌ ها موجب ایجاد کلاژن و جوانسازی پوست می‌شوند و پوستی محکم و کشیده‌ تر فراهم می‌ کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیفت بینی چیست؟

لیفت بینی (Nose Lift) یک روش غیرجراحی برای از بین بردن مشکلات ظاهری آن است. اگر بینی شما قوز دارد یا نوک بینی دچار افتادگی است می‌ توانید از لیفت‌ بینی استفاده کنید. همچنین برای برطرف کردن ایرادات ظاهری پس از عمل بینی هم کاربرد دارد.

چرا لیفت بینی انجام میدهیم؟

لیفت بینی با نخ یک روش کلینیکی است که نه تنها به اصلاح شکل و ابعاد بینی کمک می‌کنند بلکه تأثیرات گسترده‌ای بر روی تعادل و هماهنگی صورت دارند. این روش با استفاده از نخ‌های قابل جذب انجام می‌شود که در زیر پوست بینی قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که بینی صاف‌تر، زاویه‌دارتر یا بلندتر به نظر برسد. همچنین این روش سریع باعث اصلاح نواقص بینی از جمله قوز بینی و افتادگی نوک آن می شود. بدون جراحی و تنها در زمان کوتاه می توانید یک بینی بی نقص و زیبا داشته باشید.

لیفت بینی با نخ

روش های لیفت بینی

لیفت بینی با نخ(Nose Thread Lift): در این روش، نخ‌های خاصی که معمولاً از مواد قابل جذب مانند پلی دی‌اکسانون(PDO) ساخته شده‌اند، در طول پل بینی قرار داده می‌شوند تا پل بینی را بلند کنند. این روش به تحریک تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند و به پوست اجازه می‌دهد تا سالم‌ تر و مستحکم‌ تر شود.

1- تزریق ژل(Nose Filler Injection)

در این روش، فیلرهایی از اسید هیالورونیک یا دیگر مواد پرکننده به پوست تزریق می‌شوند تا حجم برج و نوک بینی افزایش یابد.

2- تزریق بوتاکس(Botox Injection)

تزریق بوتاکس می‌تواند به کاهش عضلات برخی از قسمت‌های بینی کمک کند و به این ترتیب فرم بینی را تغییر دهد.

3- رینوپلاستی بدون جراحی(Non-Surgical Rhinoplasty)

این روش شامل استفاده از تزریق فیلر یا بوتاکس برای تغییر فرم بینی بدون نیاز به جراحی است.

4- لیفت بینی با لیزر(Laser Nose Lift)

در این روش، از تکنولوژی لیزر برای تغییر فرم پوست بینی استفاده می‌ شود.

5- لیفت بینی با اولتراسوند(Ultrasound Nose Lift)

از انرژی اولتراسونیک برای تغییر فرم بینی استفاده می‌شود.

مزایای لیفت بینی با نخ

نخ های مناسب لیفت بینی

برای به دست آوردن نتایج مؤثر از نخ‌هایی با بافت‌های مختلف استفاده می‌شود. با توجه به ناحیه مورد نظر، بعضی بافت‌ها بهتر از انواع دیگر تأثیر می‌گذارند. حتی گاهی پزشکان از نخ‌های ترکیبی استفاده می‌کنند. نخ‌های مورد استفاده می‌توانند، بلند یا کوتاه باشند. نخ‌های PDO بیشترین طول را داشته و از جنس پلیمر قابل تجزیه هستند. برای لیفت بینی این نوع نخ بیشترین کاربرد را دارد.:

نحوه انجام لیفت بینی با نخ

ماده بیحسی به محل تحت درمان زده می شود و سپس بیحسی موضعی به اطراف بینی تزریق می شود. به همین علت درد حاصل از این روش کاملاً قابل تحمل بوده و بیماران به خوبی با آن کنار می آیند. سپس نخ ها به صورت افقی در دیواره های بینی و به صورت عمودی در نوک بینی قرار می گیرند. این نخ ها پس از بیحسی موضعی جایگذاری می شوند و برای این کار از سوزن های مخصوصی استفاده می شود و بدین ترتیب برش های بزرگ در سطح پوست ایجاد نمی شود.

از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی (مانند ایبوپروفن)، مکمل‌های ویتامین E و سایر مکمل‌های رقیق کننده خون، به مدت یک هفته قبل از عمل اجتناب کنید.
ویتامین K به کاهش خطر کبودی کمک می‌کند، بنابراین سعی کنید به منظور افزایش ویتامین k، چند هفته قبل از عمل، مقدار زیادی سبزیجات سبز رنگ مصرف کنید.
قبل از مراجعه به پزشک، مقدار زیادی آب بنوشید و یک وعده غذایی مناسب بخورید.

مراقبت های بعد از لیفت بینی با نخ

ماندگاری لیفت بینی با نخ

با توجه به نخی که در این روش استفاده می شود ماندگاری این روش متغیر است. نخ های تک رشته و صاف معمولاً زودتر جذب می شوند و تحریک کلاژن در آنها محسوس نیست؛ ولی نخ های خاردار ماندگاری بیشتری دارند. ماندگاری لیفت با نخ در این روش قبل از جذب شدن 6 تا 8 ماه است. البته نتایج حاصل از آن 8 تا 12 ماه باقی می ماند.

لیفت بینی با نخ مناسب چه کسانی است؟

معمولاً لیفت بینی محدودیت خاصی ندارد و مناسب هرکسی است که به دنبال ایجاد تغییر و اصلاح در تیغه، نوک، قوز و پره بینی میباشد؛ اما برای انحراف شدید تیغه ی بینی و کسانی که پلیپ دارند ممکن است تغییرات جدی ایجاد نکند. کسانی که جراحی بینی انجام داده اند و از نتیجه آن راضی نیستند میتوانند از این روش جهت رفع نواقص بینی خود استفاده کنند.

عوارض لیفت بینی با نخ

هزینه لیفت بینی با نخ

هزینه لیفت بینی با نخ شامل هزینه های مرتبط با کلینیک، دستمزد پزشک، نوع و تعداد نخ هایی که در لیفت بینی استفاده می شود، مقدار تغییراتی که نیاز است ایجاد شود و … می باشد. در نتیجه بدیهی است که نمی توان به عدد و رقم خاصی تحت عنوان هزینه لیفت بینی با نخ اشاره نمود.

در کلینیک پوست و موی بنیتا علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو سایر خدمات جوانسازی پوست ائم از تزریق ژل ، لیفت صورت با نخ و خدمات دیگر پوست با بهترین نتایج قابل انجام می باشد.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

تزریق ژل به شقیقه؛ دانستنیهای ضروری قبل از تزریق فیلر شقیقهتزریق ژل به شقیقه؛ دانستنیهای ضروری قبل از تزریق فیلر شقیقه

تزریق فیلر شقیقه در اصفهان علاوه بر بازگرداندن حجم، می‌ تواند گوشه‌ های چشم و ابروها را نیز لیفت کند و ظاهری جوان‌ تر و شاداب‌ تر به چهره شما ببخشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

ژل یا فیلرخط خنده و هر آنچه باید درباره آن بدانیدژل یا فیلرخط خنده و هر آنچه باید درباره آن بدانید

تزریق فیلر خط خنده یکی از روش‌ های غیر جراحی است که نواقص پوست را پوشش می ‌دهد و ظاهری جوان‌ تر و شاداب‌ تر به آن می‌ بخشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

تزریق ژل به دست؛ نکات کلیدی و مهمتزریق ژل به دست؛ نکات کلیدی و مهم

از مزایای تزریق فیلر به دست می توان نداشتن دوران نقاهت طولانی مدت ، حداقل درد و عوارض ، نتایجی طبیعی و ماندگار را بر شمرد . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27